Bonjour et bienvenue

Sitter just nu vid skrivbordet hemma i lägenheten i 15:e, fönstret står på vid gavel för att få in lite luft i den 22kvm stora lägenheten. Solen står fortfarande ganska så högt på himlen och fåglarna har satt sig tillrätta på grannens fönsterbleck. Trots att utsikten från mitt fönster inte är den bästa, kan jag inte annat än att njuta när jag blickar ut över tegeltak, de små skorstenarna och de små röda blommorna i fönsterna; det är bara SÅ franskt! Dessutom är det vår i luften! Kan det bli bättre?
Jag har redan upplevt 3 vårar i Paris, och denna årstid är utan tvekan den bästa. Det är så skönt att bara kunna slänga av sig vinterjackan, ta på sig solglasögonen och njuta av denna underbara stad. Hur härligt är det inte att promenera runt i solskenet i Parc de Luxembourg, eller att ta en shoppingrunda på rue de Rivoli, ta en kaffe på ett café vid Odéon eller bege sig upp på en liten eftermiddags utflykt uppe vid Montmartre? J'adore!

I denna blogg tänkte jag skriva om mitt liv här i Paris, ett och annt tips om ställen man inte får missa i denna underbara stad, fransk musik och film tips, och troligtvis blir det väl även lite mode eftersom jag trots allt befinner mig i LA ville de la mode...

A bientôt mes amours...

Mlle D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0