Vad hände med festen hos Ryssen??

Kom hem från jobbet för ca en timme sedan, skönt och sluta tidigt.

Mme Av sitter på sängen och försöker plugga; hon är sjuk och kinkig.. Jag hade lånat med mig två filmer hem - "Le Roi Soleil" en franskmusikal och "Gad Elmaleh-L'autre c'est moi" ett franskt humorgeni - men ingen av filmerna föll damen i smaken. Så nu sitter jag lite i valet och kvalet; gå ut och ta ett glas med några kompisar eller sitta hemma med surpuppan Mme Av och stirra in i väggen. Dur dur...



 


Madame Av pluggar



Nej, skämt och sido. Jag hade en liten soirée, fest, inplanerad till ikväll. En kompis, vi kan kalla honom för Juristen (han pluggar juridik), pluggar i Chicago under ett år, men är under 1,5 vecka hemma i Paris för att hälsa på familj och vänner. Vi träffades i söndag och ikväll var det tänkt att vi alla skulle åka hem till Ryssen (fransman men hans mamma är ryss) på fest. Ryssen är konstnär och bor uppe i Montmartre, som alla kända konstnärer från förr i tiden, och han bor granne med Sacre Coeur; men drar mig dock ofta för att åka dit. Montmartre är mysigt och underbart på alla sätt och vis, men det är uppförsbacke hela tiden och en massa trappor att ta sig uppför. Kändes därför helt ok när Juristen för ca en timme sedan på Skype berättade att det inte blir någon fest hemma hos Ryssen ikväll. Ok för att jag inte orkade ta mig ända upp till 18:e, men samtidigt irriterande för att man ALDRIG kan vara säker på något man har bestämt med Ryssen. Typiskt konstnärer, ta dagen lite som den kommer och sen strunta i att andra planerar sig dag efter man har bestämt tillsammans.
Så nu sitter jag här och undrar om jag ska åka bort till Panthéon och ta ett glas med grabbsen eller inte. Jursiten kommer vara där samt Mme Av's pojkvän, som vi kan kalla Sir Jean-Pierre :) Känner mig dock helt slut, så får se om jag inte kan lyckas övertala Mme Av att titta på lite fransk musikal i alla fall.. Det blir ju trots allt mörkt i lägenheten runt kl 19 eftersom vi inte har någon fungerande lampa i rummet, så något pluggande är det väl inte tal om..



Juristen




Ryssen



Sir Jean-Pierre





Bisous tout le monde,
Mlle D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0